Show Mobile Navigation

Tuesday 4 March 2014

Resit Restoran Caj RM1415 Untuk Hidangan Patin Dan Kelah, Ini Penjelasan Pemilik Restoran

nescafeais - 10:17


Kuantan: “Harga hidangan makan tengah hari sebanyak RM1,500 untuk lapan orang itu sudah dipersetujui pelanggan dan ia perkara biasa, bukan menghairankan kerana ikan kelah dan patin itu sukar diperoleh.

“Tidak timbul isu pelanggan tidak berpuas hati dengan harga berkenaan kerana ia sudah dipersetujui sebelum disediakan,” kata pemilik kedai makan, Haris Bakri Ismail, 46, yang kedainya di Temerloh menjadi perbualan hangat di laman sosial berikutan harga makanan tengah hari itu dikatakan terlalu mahal.

Malah, ada antara pemilik akaun Facebook mengecop Temerloh yang dikenali sebagai bandar ikan patin sebagai lokasi harga makanan paling mahal di negara ini berikutan harga dikenakan pengusaha kedai makan di daerah itu dianggap melampau.

Haris yang menjelaskan isu itu berkata, pelanggan terbabit mahukan ikan kelah dan patin buah, sambal hitam serta udang galah untuk hidangan dan harganya sudah dipersetujui.


Haris menunjukkan ikan kelah merah yang berharga RM200.

Beliau yang sudah lebih 13 tahun berniaga berkata, dia tidak pernah menerima rungutan daripada pelanggannya sebelum ini walaupun pernah menyediakan hidangan dengan harga RM5,000.

“Saya menyediakan hidangan mengikut tempahan pelanggan. Sebagai contoh jika mereka mahu ikan kelah, saya perlu menempuh perjalanan hampir lima jam untuk mengambilnya daripada pembekal di Ulu Tembeling, Jerantut. - Hmetro
SILA TINGGALKAN KOMEN DISINI DAN SHARE



SILA LIKE FANPAGE KAMI DAN SHARE ARTIKEL INI






3 comments:

  1. tauke cekik darah..ingat muka tauke ni dia dtg kedai korang caj dia mahal2.agak2 la sikit udang galah rm220 dan mcm2 lg..hotel taraf 5 bintang pun tak caj mcm harga mcm org sakit mental cam dia ni

    ReplyDelete
  2. bro.. faham sikit dah dipersetujui oleh kedua2 pihak,, ada faham? so tak payah cakap restoran tu cekik darah ke ape ke.. tu semua tempahan dari pelanggan.

    ReplyDelete
  3. sohai udang galah skarng 50 ringgit sekilo oiii.....sekilo pon xsampai 5 ekor dia org kan makan 8 org ,,,,pikir ler

    ReplyDelete