Show Mobile Navigation

Sunday, 16 March 2014

29 Gambar Sekitar Konsert FMFA 2014 Dan Gambar Mangsa Penyalahgunaan Dadah

nescafe ais - 13:58

Dikongsikan GAMBAR gambar kejadian YANG RATA RATANYA REMAJA ISLAM  kita semoga jadi PENGAJARAN,dan SEDEKAHKANLAH AL FATIHAH dan tak perlu dicaci mereka yang terlibat tapi ambillah IKTIBAR dari trajedi ini.

Kalau nak dikata menghina dan tidak sensitif isu semasa, berita dibawah ini barulah bukti yang patut diberi, disaat kita hiba dan sedih dengan KISAH MH370 , ada pula pihak menganjurkan konsert DAN ALLAH TURUNKAN BALA.

Benar kuasa Allah, kabarnya konsert ini TERTUTUP, tetapi KISAHNYA MENJADI BUALAN DAN TATAPAN UMUM dengan kehendak YANG ESA apabila polis sahkan ADA KEMATIAN disebabkan konsert ini, maka terbongkarlah segala yang cuba ditutup!

Lebih panas lagi mendidih yang membawa kepada malu besar kepada penganjur konsert ini ialah, penonton yang mati dalam konsert yang melibatkan 3 buah negara ini (Malaysia,Singapura,Indonesia)  kerana dadah dan arak..........ADUHAIII!!


Kerana dadah dan arak? Iye ker? Paper cakap sebab SESAK NAFAS camne? Tak pelah, mungkin kita patut tutup aib atau sekiranya mati disebabkan sesak nafas pun KITA PERLU AMBIL IKTIBAR dan cuba  jawab soalan ini


.........Kenapa KEMATIAN berlaku dalam konsert ini sedangkan diwaktu yang sama kita bersedih dengan KEHILANGAN PESAWAT MH370? Kenapa dalam konsert konsert besar yang dianjurkan sebelum ini perkara ini TIDAK BERLAKU? KENAPA BERLAKU SEKARANG?? Ambillah yang baik darinya tak perlu menuding jari salahkan sesiapa......yang mana SALAH kita TEGUR dan perbetulkan......

Beritanya dibawah.

Festival Future Music Bukit Jalil - Kematian Akibat Penyalahgunaan Dadah

-----------------------------------------

Pada 13-15 MAC 2014 jam 1800 hingga 0030, Syarikat Live Scape Sdn Bhd menganjurkan Konsert Festival Future Music. Namun begitu, konsert tersebut telah dicemari dengan penyalahgunaan dadah dan minuman alkohol secara berlebihan.

Kronologi Insiden
Pada hari pertama 13 MAC 2014 jam 2000 hingga 0030, semasa konsert dijalankan, pihak Narkotik IPD Cheras telah membuat tangkapan 3 penonton yg sedang berhibur kerana positif dadah. Berkait Bukit Jalil Rpt 1202, 1205, 1209, 1210/2014. Tiada insiden pada hari pertama.

Pada hari kedua 14 MAC 2014 jam 0130, telah berlaku insiden 5 kematian (1 lelaki Melayu, 1 lelaki India, 1 lelaki Cina, 2 perempuan Melayu). Sementara 4 orang yang masih koma/kritikal kesan drp pengambilan dadah dan alkhohol. Semua mangsa dibawa ke hospital PPUM dan PPUKM untuk rawatan lanjut. Bukit Jalil Rpt : 1250, 1261, 1273, 1274, 1278 dan 1279/2014.

5 mangsa yang mati:-
1. KAMAL ZEKRY bin KAMAL
BASHA (Meninggal di PPUM)
No. KPT : 920424-14-5329 (L)

2. VICTOR WONG E HERN
(Meninggal di PPUM)
No. KPT : 880712-29-5029 (L)

3. SABREENA bte KAMARUDIN
(Meninggal Dunia di PPUM)
No. KPT : 931216-14-6582

4. SURESH A/L MOHAN
(Meninggal Dunia di PPUKM)
No. KPT : 860616-43-5599 (L)

5. SYAZANA SOHAIME
(Meninggal Dunia di PPUKM)
No. KPT : 910124-08-6786 (P)

4 mangsa masih kritikal ialah:-
1. WILOPO AILEEN (Kritikal di
PPUM Warga Singapura)

2. LIM SHU WEI (Kritikal di PPUM
Warga Singapura)

3. NOR FAIZZA bte MOHD WAZIR
(Kritikal di PPUKM)
No. KPT : 870620-56-5336)

4. MOHD HAZWAN bin HUSIN
(Kritikal di PPUKM)
No. KPT : 951217-01-5427

























 









Memang sudah diagak, ramai yang pertikai kami siarkan gambar gambar diatas kononnya seakan MENGHINA DAN AIB.......tetapi SECARA HALUS, kita tidak pula PERTIKAI anak remaja kita yang terdedah kepada keadaan sebegitu. Ingat! Jika Allah nak turunkan bala, semua PASTI TERLIBAT termasuk kita yang sembahyang 5 waktu,termasuk para Ustaz dan Ustazah.....kenapa?? Kerana kita TIDAK INGATKAN mereka atau sekurang kurangnya menghalang mereka.

Seterusnya suka penulis kongsikan bahawa gambar gambar diatas penulis ambil dari HASTAG # FMFA2014 ....GAMBAR INI TERSIAR SECARA PUBLIC(UMUM) dan dapat dikongsi oleh semua yang mempunyai akaun Twitter yang menggunakan #FMFA2014......


PENULIS BERI BUKTI IANYA DIKONGSI SECARA UMUM(public)........ KLIK SINI

"MEREKA  malu dan MARAH bila gambar mereka TERSEBAR DALAM KANTOI IDENTITI,tetapi mereka TIDAK MALU DAN MARAH pada diri sendiri sedangkan mereka sendiri KONGSIKAN gambar mereka secara UMUM......."


AL- FATIHAH........


INFO KONSERT TERSEBUT DISINI  
SUMBER: jomGelakFM
SILA TINGGALKAN KOMEN DISINI DAN SHARE



SILA LIKE FANPAGE KAMI DAN SHARE ARTIKEL INI






31 comments:

  1. udah tentu mana yg mati itu akan ke neraka,itulah balasan bagi remaja yg lupa akan asal usul mereka,sama-sama kita memohon supaya remaja yg blm mati mengambil contoh dan takut kan tuhan

    ReplyDelete
    Replies
    1. syurga neraka urusan Allah. kita tak boleh tentukan tempat diorang kat sana. hati-hati bila tulis

      Delete
    2. Astaghfirullah...jgn ambik tugas Allah dlm menentukan siapa yg masuk syurga masuk neraka...takut kita yg terjerumus tanpa sedar nanti...hati hati bila mengeluarkan pendapat...

      Delete
    3. syurga neraka memang urusan Allah.. kita pun belum tentu lagi, xpi kita tengok peil tu cam sial! dah mati pun nyusah keluarga. tohmahan mulut orang bukan senang nak tutup. berani buat, berani lah tanggung!

      Delete
  2. Al fatihah kpd yg Islam. smoga kuarga mrk dpt mengambil iktibar dan tindakn yg yg lebih baik seterusnya. moga tiada lagi konsert.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. masih ada yg berhati murni spt anda yg mau membacakan fatihah.. yang lain lebih mencaci dan menghina.. kita sendiri gagal membantu anak anak muda ke jalan allah.. mungkin klu kena pada anak, adik, kakak atau abg mereka, mereka akan berkata sebaliknya..

      Delete
  3. HIdayah penting....usaha atas hidayah sangat penting...........

    ReplyDelete
  4. Mati sia sia.. nak sedekahkan al Fatihah pn aku risau sbb seolah2 kita redha je org mati sbb dadah dan minum arak..seolah2 kita pn merelakan pbuatan diorg..apapun.. takziah je la yg aku nak ucapkan..

    ReplyDelete
  5. negara tgh pening isu MH370.. lagi tambah masalah.. salah siapaa????

    ReplyDelete
  6. Inikah yg perkasa jati pekasam anutan umnopig dok bela selama ini...umnolah dalag utama kes niii...geqam betoi aku dgn penjilat2 umnopig ni....eeeeee

    ReplyDelete
  7. nak buat secara tertutup kononnya supaya umum tak tahu apa yg berlaku. Allahuakhbar Allah maha besar telah menunjukkan kekuasaan Nya dgn menzahirkan apa yg sebenarnya berlaku....

    ReplyDelete
  8. boycott mydin. dah kaya lupa diri.

    ReplyDelete
  9. mujur ada yang meninggal.. kalau x dua tiga bulan lagi anjurkan lagi.. kaut untung cara haram n mudah..

    ReplyDelete
  10. Siapa kita untuk menafikan petanda petanda akhir zaman?jelas apa yg terjadi sekarang adalah utk memberitahu kpd kita yg masih hidup dan alpa ni...mati mereka memberi pengajaran kpd kita yg masih hidup...sesungguhnya apa yg di katakan dlm Al-Quran itu adalah benar...Al-fatihah kpd mangsa dan takziah kpd keluarga...

    ReplyDelete
  11. Negara Islam luluskan event macam ni,mmg patut la klu Tuhan tu bagi bala..klu ketepikan soal DADAH & ARAK sekalipun,cuba lihat dgn mata & kepala sendiri,ada ker yang pergi konsert tu pakai sopan?? baik JANTAN baik BETINA,xder sekor pun aku tgk yg senonoh.tambah lak arak & dadah masuk,memang kena sangat la tu.eloknya semua mati.Dunia ni dah panas sangat.

    ReplyDelete
  12. Ad Dean Ar Ramlee17 March 2014 at 10:26

    Sungguh jauh berbeza hasilnya konsert seperti ini dengan konsert2 Malam Cinta Rasul, dan konsert2 Zikir Terapi....Berbeza dari segi hasil yang diperolehi dan juga perwatakan serta akhlak2 pengunjungnya...

    ReplyDelete
  13. Siapa sial yang bagi permit untuk buat konsert maksiat ni.. haram jadah.. kurang ajar..malau org Islam sendiri yg luluskan konsert ni...aku memang nak bagi pelempang..kurang ajaq.

    ReplyDelete
  14. Npe sikit cgt yg mati... cm xsyok lak.... lw boley bio ler sume yg dtg 2 jln... makbpk dowg xyah pening pening nk bli batu nesan... letak replika 5 jew sng....

    ReplyDelete
  15. 6 got high and then bye-bye...malang sekali perlukan korban sebagai pengajaran...

    ReplyDelete
  16. Selagi hudud tk dijalankan..lebih banyak maksiat yg akan berlaku..knp tk berani nk jalankan..sb yg bnyk melakukan salah laku dan pertama yg akn dijatuhkan hukuman adalah ank2 vvip dan kenamaan..so kna safe their necks first..bijak2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan negeri Kelantan dah jalankan hukum hudud ka? Lama dah bawa pemerintah PAS tak nampak pun hukum hudud tu......

      Delete
  17. bila ditegur cakap apa kau kesah..duit mak bapak aku bagi...bila dah jadi mcm ni semua pakat nak sorok...bila gambar di keluarkan cakap nak aibkan orang...

    ReplyDelete
  18. kita hanya pandai menghina dan mencaci tapi kita sendiri gagal membantu mereka kejalan yang diredai allah.. apa perasaan kita klu adik, abg, kakak atau anak kita yg kena? bantulah anak anak muda disekeliling kita bermula dari keluarga kita sendiri kejalan allah..

    ReplyDelete
  19. Apa pun Syabas dan Tahiah saya ucapkan.... ini lah yang Kita Mahu lihat dari remaja2 zaman sekarang ... Kepada sesiapa yang Miss Q, Cuba lag di Konsert yang akan datang. BODOH TAHAP GABAN!!!!

    ReplyDelete
  20. Mereka ni tak ada emak bapa ka? Lahir anak-anak cam ni sungguh rugi. Di ahkirat anak- anak cam ni akan bawa ibu bapa mereka sama-sama masuk neraka.

    ReplyDelete
  21. http://malaysian-properties-iec.blogspot.com/2014/04/lawyer-firm-that-was-cheat-to-be-watch.html
    LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES
    To all Malaysians respected,
    Respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR
    We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot
    They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note
    Thank you,
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
    "EVERYONE MUST CAREFUL"

    ReplyDelete
  22. http://malaysian-properties-iec.blogspot.com/2014/04/lawyer-firm-that-was-cheat-to-be-watch.html
    LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES
    To all Malaysians respected,
    Respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR
    We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot
    They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note
    Thank you,
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
    "EVERYONE MUST CAREFUL"

    ReplyDelete
  23. Lebih baik risaukan kita yang belum pasti syuga atau neraka...jangan berbuat dosa mengata sesama manusia..

    ReplyDelete
  24. 马来西亚马华党员,
    Ketua MCA Gombak叶金福(律师)在他当士拉央市议员, 他用权力欺骗公众,特别是妇女和贪污。
    在甲洞,Gombak,万挠,士拉央和其他地方,他的名声是非常糟糕的。
    希望马华党员必须小心, 鳄鱼舌头的人. 保护马华公会的好名声

    ReplyDelete