Show Mobile Navigation

Saturday 12 May 2012

,

Edward Martin Atau Syahir Bunuh Diri Hari Ini 12 May 2012

Unknown - 11:51

unuh diri

Seorang lelaki dipercayai murtad dan kini beragama kristian. Nama Islamnya Syahir, kini Edward Martin Jesus, kononnya dia hendak membunuh diri hari ini 12 Mei 2012 akibat kecewa bercinta.mPengumuman mengenai niatnya untuk membunuh diri dibuat di laman Facebook miliknya. Selalunya mereka yang ingin membunuh diri ni terdiri dari 2 kelompok.
edward

Kelompok pertama
Selalunya mereka yang betul-betul berniat ingin membunuh diri lazimnya tidak akan menghebahkan tujuan mereka kepada umum. Jika berhasrat terjun dari bangunan tinggi, mereka menaiki lif, memanjat tembok dan kemudan terjun tanpa berfikir panjang. Otak mereka bertaburan dan tubuh mereka patah riuk.

Kelompok Kedua
kelompok yang ingin dipujuk, takut dan sayangkan nyawa, selalunya akan berdiri di tempat tinggi dan menunggu orang ramai berkumpul di bawah. Gambarnya akan dirakamkan menggunakan kamera digital, telefon bimbit atau kamera video. Selepas dihubungi, Polis dan Pasukan Bomba dan Penyelamat kemudian tiba di lokasi, memanjat bangunan, menjalankan usaha memujuk dan menyelamat atau dia sendiri akan turun sebab takut.
Martin Jesus @ Syahir mengambil tindakan berbeza, dia mengumumkan niat untuk membunuh diri dan akan memulangkan semua barangan pemberian teman wanitanya, didakwa bernama Atiqah Aziz dan tinggal di Ampang, Selangor. Melalui alamat tercatat di laman Facebook, Edward mendakwa menetap dan menuntut di Shah Alam, Selangor.
edward

Fakta, pemegang akaun facebook bernama Edaward Martin jesus ini tidak memiliki gambar profil sekaligus identitinya tidak dikenali. Motif dia ingin menamatkan riwayatnya adalah kerana kecewa dalam percintaan. Dia minta untuk dipujuk dan diselamatkan. Jadi ,mungkin dia di kelompok kedua InsyaAllah, dia tidak akan membunuh diri kerana takutkan mati.
edward martin jesus
Korang bolehlah bagi nasihat or pe yang patutnya kat pautan facebook,mamat dikatakanbernama Edward Martin Jesus ni. Apepun kita tunggu dan lihat.
SILA TINGGALKAN KOMEN DISINI DAN SHARE



SILA LIKE FANPAGE KAMI DAN SHARE ARTIKEL INI






4 comments:

  1. kesian budak ni.dia xkenal Allah.tanpa Allah kita hilang panduan, hilang kekuatan. semoga Allah pelihara kita agar tak tergolong dikalangan orang2 yang kerugian.takutnyer..

    ReplyDelete
  2. sebelum mamat nie cnvert kris.
    blog dy agk ketuhanan la jgk..haha
    2 dlu lme pny citer..

    ReplyDelete
  3. inilah yang akan jadi stick dineraka kelak..semoga Allah mengampuni dosamu teman ihlas dari SEMUDAH ITU

    ReplyDelete
  4. dah la murtad, nak bunuh diri lagi... mana mana agama pun menyatakan bunuh diri dosa besar. masuk agama apa pun tak guna budak ni... tak beriman langsung.. mcm la putus cinta nyawa pun tamat juga. dia ingat dah mati boleh hidup balik. selamanya la di neraka.kesian ex girlfriend dia bagus juga break. mudahan allah mengampuni dosanya amin

    ReplyDelete