Show Mobile Navigation

Thursday 28 July 2016

, , , , ,

Penawar Asma, Lelah, Semput Paling Mujarab - MINYAK HERBA ASMA MUJARAB ORIGINAL

Unknown - 13:31

Apa itu Asma?


 Asma merupakan sejenis penyakit paru-paru yang terjadi akibat radang dan penguncupan saluran pernafasan. Orang yang mengalami penyakit asma akan menunjukkan beberapa tanda atau gejala tertentu.

Tanda-tanda yang dapat diperhatikan, pernafasan yang berbunyi seperti orang bersiul, terutama sekali apabila pesakit itu menghembuskan nafasnya. Ini dinamakan "wiz" yang terdengar secara berulang-ulang. Namun ada juga yang tidak mengalami wiz, akan tetapi mengalami batuk, terutama di waktu malam atau selepas melakukan latihan fisik.

Penawar Asma, Lelah, Semput Paling Mujarab - MINYAK HERBA ASMA MUJARAB ORIGINAL 

Adakalanya batuk tersebut dialami secara terus menerus lebih dari seminggu. Selain itu, pesakit akan merasakan sesak nafas dan dada yang terasa ketat. Dalam kasus tertentu, ada asma yang tidak dapat ditahan karena banyak terdapat lendir yang sulit dikeluarkan.

Pesakit asma diperkirakan 80 persen dialami oleh anak-anak dan 50 persen orang dewasa. Serangan asma yang dialami tidak sama pada setiap individu. Ada yang hanya mengalami sedikit rasa sesak nafas sedangkan yang lain mungkin mengalami sesak nafas yang berat setiap hari.

Beberapa pesakit asma mengalaminya dalam masa yang singkat, namun ada pula yang mengalami secara berterusan untuk beberapa hari lamanya. Selain itu ada pesakit yang mengalami keadaan yang mencemaskan namun yang lain hanya mengalami sedikit gangguan nafas sesekali. Keadaan ini menunjukkan bahwa asma merupakan sejenis penyakit yang tidak menentu dan ini secara tidak langsung menerangkan mengapa penyakit asma sukar difahami.

Namun demikian, program pendidikan yang disediakan oleh pemerintah dan yang terdapat dalam situs web kesehatan di internet sepertinya cukup dapat membantu mendidik penghidap asma hidup secara aktif supaya dapat melakukan aktivitas harian di tempat kerja, sekolah, di rumah atau di mana saja tanpa banyak gangguan .

Penawar Asma, Lelah, Semput Paling Mujarab - MINYAK HERBA ASMA MUJARAB ORIGINAL


Bagaimana Asma Terjadi? 


 Sebenarnya orang yang akan menghidap penyakit asma ini tidak dapat dipastikan. Namun begitu, yang jelas ialah, serangan asma terjadi apabila terdapat perubahan di dalam saluran pernafasan.

Perubahan yang dimaksudkan adalah inflamasi atau bengkak yang selanjutnya mengakibatkan saluran pernafasan menguncup dan peka terhadap rangsangan luar.Perubahan Yang Terjadi Pada Penyakit Asma Inflamasi Tiub dalam saluran pernafasan mudah mengalami iritasi, menjadi bengkak dan kelihatan merah. Selanjutnya lendir yang pekat akan dihasilkan dan menyumbatkan saluran pernafasan.

Penghidap asma akan mulai batuk apabila dia coba untuk mengosongkan saluran pernafasan yang tersumbat ini. Sekiranya inflamasi sering terjadi dan keadaannya berat, saluran pernafasan akan menebal secara permanen. Ini akan menyebabkan pesakit sukar bernafas. Kuncup: Otot yang mengelilingi saluran pernafasan mungkin menguncup dan menyebabkan saluran pernafasan menjadi sempit.

Keadaan ini dinamakan bronkospasme atau bronkokonstriksi. Pesakit akan berasa dadanya sesak. Peka: Saluran pernafasan amat peka terhadap benda-benda luar seperti debu, asap rokok, atau udara dingin.Bilakah asma akan terjadi? Asma akan terjadi apabila seseorang individu mengalami "wiz" secara berulang-ulang, terutama saat menghembuskan nafas, batuk kronik atau secara berulang mengalami bronkitis.

Penyakit asma dapat disahkan dengan gejala-gejala yang disebutkan di atas, beserta ukuran spirometer penghambat saluran pernafasan dapat dipulihkan dengan obat agonis beta-2 yang dihisap melalui mulut dan kortikosteroid oral terapi dos tinggi selama lima hingga sepuluh hari.


PERNAH BACA PERKONGSIAN INI DI FACEBOOK ??


Assalammualaikum!

Saya ingin kongsikan cerita semasa anak saya berumur 2 tahun mengalami batuk dan lelah yang kuat sehingga terpaksa sedut dengan mesin Nebulizer seminggu sekali di hospital. Doktor membuat rawatan sedut lendir, nebulizer, ubat-ubatan dan lain-lain. Selepas itu, kesihatannya alhamdulillah sihat.

Namun, bila umurnya 3 tahun lebih, anak saya diserang batuk dan seterusnya muntah beberapa kali. Bila di bawa ke klinik, doktor beritahu ianya lendir dan batuk biasa. Doktor terus-menerus memberikan nebulizer kerana katanya bahaya bila semput.

Oksigen boleh terhenti ke otak. Dari saat itu baru saya sedar yang anak saya ada semput. Kebetulan pada hari saya bawa anak saya untuk sedut di hospital, ada seorang nurse simpati sangat melihat anak saya.

Dia pun ceritakan pengalaman anak dia pun pernah mengalami situasi yang sama. Dia suruh saya cuba ubat kampung. Dia hadiahkan pada saya satu botol minyak kampung tradisional, mana tahu minyak ini sesuai dengan anak awak, katanya. Sebab sebelum ini anak dia pun pakai minyak ini.

Alhamdulillah dah tak semput lagi. Tanpa fikir panjang sebab terlalu risau dengan kesihatan anak saya. Saya ambil dan ucapkan ribuan terima kasih kepada Nurse itu. Dipendekkan cerita dalam masa seminggu secara istiqamah saya pakai pada anak saya, setiap kali lepas mandi. Pakai di dada, leher, tengkok, belakang dan tapak kaki.

Alhamdulillah lelah anak saya semakin berkurang. Dari seminggu sekali anak saya datang lelah, kini beransur ke sebulan sekali dan kini Alhamdulillah sudah semakin pulih sepenuhnya, dan tak perlu lagi ke hospital untuk sedut gas dengan mesin Nebulizer. Syukur sangat-sangat kepada Allah kerana minyak ini sesuai dengan anak saya. Jika anak-anak kita batuk, sapu saja minyak akar kayu ini di atas tengkuk. Insya Allah baik�

Semuanya dengan izin Allah samada minyak ini sesuai atau tidak dengan anak-anak kita. Alhamdulillah anak saya sudah baik sepenuhnya dari batuk dan lelah (asma) yang teruk. Yang penting kita sebagai ibu bapa jangan putus berusaha berdoa dan ikhtiar untuk pastikan anak-anak kita sihat sejahtera. 

Masa anak pertama saya kena lelah dulu memang tak sanggup nak tengok, muntah-muntah hinggakan terpaksa letak mangkuk di tempat tidurnya. Apa-pun saya nak ucapkan jutaan terima kasih Nurse itu sebab kenalkan saya minyak tradisional ini. Sekarang minyak ini wajib ada dalam rumah saya. paling tidak pun 10 botol utk semua anak-anak.

Kerana minyak ini sesuai untuk bayi baru lahir hingga ke peringkat dewasa. P/S: Minyak Akar Kayu Lelah Atau Asma Ini Dijamin Halal Dan Selamat. Kerana Ianya Diproses Oleh Seorang Pakcik Di Kampung Yang Sentiasa Mengamalkan Perubatan Tradisional Asli.


Penawar Asma, Lelah, Semput Paling Mujarab - MINYAK HERBA ASMA MUJARAB ORIGINAL

Inilah minyak yg dimaksud dlm cerita di atas

KINI KAMI DATANGKAN KEPADA ANDA DAN KAMI JENAMAKAN MINYAK HERBA INI SUPAYA ANDA SENANG INGAT. DAPATKAN MINYAK HERBA ASMA MUJARAB ORIGINAL UNTUK YANG TERSAYANG TESTIMONI


























HARGA



HARGA : RM39.00 SEBOTOL
POSTAGE RM7 SM / RM10 SS 




 JIKA MINYAK HERBA YG KAMI POS TIRUAN


NAK JIMAT ?

WHATSAPP SAYA UTK BELIAN 2 BOTOL MINYAK HERBA KE ATAS. 
SAYA BAGI HARGA DISKAUN !!!



AGEN/DROPSHIP DIPERLUKAN SELURUH NEGARA , BRUNEI , INDONESIA , SINGAPURA DAN THAILAND



BERMINAT ?


WHATSAPP 010-3553541
  AMSHAR  UNTUK TEMPAHAN.



Langkah 1: Bank-In ke salah satu Akaun dibawah




AKAUN MAYBANK:

106099166207

NAMA:

AMSHAR BIN LAMRI




SILA TINGGALKAN KOMEN DISINI DAN SHARE



SILA LIKE FANPAGE KAMI DAN SHARE ARTIKEL INI






4 comments:

  1. saya nak 1 bottle untuk percubaan...mcm mana nak buat order...saya dekat kota kinabalu Sabah.

    ReplyDelete
  2. Denda RM40,000 palsukan tandatangan [METROTV]
    Kuala Lumpur: Seorang jurutera syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan memalsukan tandatangan.
    Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda.
    Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu satu buku 'Structure Design Calculation' bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan struktur dan pelan struktur bagi cadangan membina banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Majlis Perbandaran Selayang daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook(penipu) iaitu pemilik tanah yang mana mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu antara 2 Ogos sehingga 12 Ogos 2014 di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, di sini.
    Dia dituduh mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun dan denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.
    Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal supaya memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat.
    "Kesalahan ini adalah serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani," katanya.
    Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu supaya hanya hukuman denda dikenakan dan tidak dipenjara kerana mempunyai banyak tanggungan selain isteri seorang surirumah.
    "Saya tiada niat memperdayakan pihak Majlis Perbandaran Selayang dan hanya mencari pendapatan buat keluarga.
    "Ini kesalahan pertama saya dan saya menyesal serta insaf atas kesalahan dilakukan," katanya.
    Mengikut fakta kes, pada 2013, Datuk Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja, Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak.
    Bagaimanapun, penyediaan dokumen itu adalah tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.
    Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.
    Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip Kum Fook(penipu) atas pembayaran kerja dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu.
    Hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan dokumen 'Structure Design Calculation' adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng.

    ReplyDelete
  3. Kami memaklumkan semua orang di Malaysia dan Indonesia untuk mengetahui tentang tabiat moral Yip Kum Fook, lelaki ini menipu ramai orang dan di mana-mana sahaja di Malaysia

    Sebagai contoh, dia berbohong kepada abang iparnya (Encik Low) tentang menjual beberapa hartanah tetapi Encik Yip ini mengambil semua wang, tidak memberi Encik Low satu sen, Encik Low perlu menangis mengenainya.

    Juga tentang Encik Lim, Yip Kum Fook menjual beberapa tanah kepada Encik Lim dan kedua-duanya bersetuju tentang penjual dan pembeli tetapi Yip membawa Lim untuk melihat tanah itu tetapi tiada tanah di sana, lepas Encik Lim melantik peguam untuk menyaman dan Yip mengembalikan semua Duit Encik Lim

    Baru-baru ini bersama En. Ten untuk mahkamah tentang pembinaan rumah syarikat, Yip Kum Fook sangat teruk dan sangat jahat

    Dan hari ini ramai yang tahu tentang Yip Kum Fook lakukan dan dia juga presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur...juga rakyat Indonesia juga perlu mengambil berat tentang Yip Kum Fook kerana menantunya adalah Indonesia (isteri Yip Juin Hann)

    berkongsi olih Ng(Ah Chong)

    ReplyDelete