Show Mobile Navigation

Friday 23 May 2014

2 Gambar: Gurauan Bawa Padah,2 Pelajar Parah Terjatuh Dari Tingkat 1

nescafeais - 13:45




Bentong: “Saya dengar gelak ketawa mereka sebelum disusuli jeritan serta bunyi terhempas dan melihat dua pelajar terbaring di tingkat bawah bangunan asrama dengan keadaan berlumuran darah,” kata pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Agama Pelangai, di sini, yang hanya mahu dikenali sebagai Ramdan, 14.

Ramdan yang ketika itu bersiap untuk menunaikan solat Maghrib di surau melihat dua rakannya, Muhamad Izzudin Mohd Saadan serta Hamirul Haqimi Hanafi masing-masing berusia 13 tahun bergurau sambil bermain di koridor tingkat satu asrama sekolah berkenaan. 


Namun, dia tidak menyangka tindakan rakannya itu berakhir tragedi apabila kedua-duanya parah di kepala dan anggota badan selepas mereka terjatuh dari tingkat satu asrama hanya semata-mata kerana bergurau. 

Katanya, kejadian kira-kira jam 6.40 petang itu berlaku ketika kebanyakan pelajar bersiap untuk ke surau menunaikan solat Maghrib kira-kira 100 meter dari asrama selepas melakukan aktiviti riadah di padang.

“Kebanyakan pelajar tiada di asrama kerana sedang mandi atau ke dewan makan sebelum menunaikan solat Maghrib di surau. Sebelum kejadian saya sempat melihat mereka bergurau.

“Namun, dalam perjalanan saya terdengar jeritan sebelum disusuli bunyi terhempas. Saya bersama pelajar lain segera ke arah bunyi itu sebelum mendapati mereka terbaring berlumuran darah,” katanya. - Harian Metro
SILA TINGGALKAN KOMEN DISINI DAN SHARE



SILA LIKE FANPAGE KAMI DAN SHARE ARTIKEL INI






0 comments:

Post a Comment